Handelsbetingelser
Generelle oplysninger.
Espergærde Vinhandel
CVR: 31056292
Espergærde Centeret
Vester Torv 21
3060 Espergærde
Telefonnummer: 49 13 21 24
Ved kontakt ang. varer/forespørgsel/andet
Telefonnummer: 49 13 21 24
E-mail: post@espergaerdevin.dk
Du kan bestille varer på vores webshop på alle tidspunkter af døgnet.
Har du generelle forespørgsler på varer eller lignende, besvarer vi opkald eller e-mails på følgende tidspunkter:
Mandag – Fredag: 9.30 – 18.00
Lørdag: 9.00 – 15.00
Overholdelse af den danske lovgivning om salg af alkohol og spiritus
Eftersom der gælder helt særlige regler for salg af alkohol og spiritus i Danmark beder vi dig derfor om at være opmærksom på dette:
- Personer mellem 16-18 år må købe vin, alkohol m.m. op til 16,5 %
- Personer under 18 år må ikke købe spiritus og stærkere alkohol (vodka, gin, m.m.) over 16,5 %
Afgivelse af ordre
Når du har afgivet en ordre via vores webshop, vil vores system automatisk sende dig en e-mail (bestillingsbekræftelse), hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk genereret kvittering for modtagelse af din ordre.
Du har modtager efterfølgende en e-mail (ordrebekræftelse) fra Espergærde Vinhandel med information om, at vi har afsendt varen. Ordrebekræftelsen indeholder både en oversigt over dine bestilte varer, priser og evt. fragtinformation.
Hvis Espergærde Vinhandel ikke er i stand til at opfylde din ordre som følge af for eksempel udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt på enten telefon eller e-mail.
Som kunde er du ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede kundeoplysninger er korrekte.
Betaling
Vi behandler dine oplysninger ud fra gældende standarder.
Espergærde Vinhandel modtager betaling med Dankort/Visa-Dankort, MasterCard, Maestro, VISA, og VISA Electron gennem samarbejde med NETS. Sammen sikrer vi dig et trygt og sikkert køb. Siden, hvor du angiver dine kortoplysninger, ser anderledes ud end resten af webshoppen – dette skyldes krav fra NETS. NETS sikrer, at siden er sikker og alle oplysningerne er krypterede. Din transaktion bliver gennemført i en PCI certificeret betalingsgateway, hvor dine kortinformationer krypteres. Kommunikationen mellem dig og betalingsgateway foregår via den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.
Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel, før du har modtaget en ordrebekræftelse og varen er afsendt.
Bemærk: Der er ikke noget ekstragebyr, når du betaler med betalingskort.
Gavekort
Det er muligt at købe gavekort i vores fysiske butik. Men gavekortet kan ikke anvendes på webshoppen.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, bedes du rette din henvendelse til vores kundeservice på 49 13 24 21 eller til kundeservice på post@esperaerdevin.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- Har modtaget din vare
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, hvis det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
- Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Kontakt os venligst inden evt. varer returneres, idet vi henviser til Forbrugeraftaleloven, kapitel 3, §5, stk. 3 pkt. 4, hvoraf det fremgår, at fødevarer/drikkevarer ikke er omfattet af returret, hvorfor returnering uden forudgående aftale ikke er muligt.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til butik@espergaerdevin.dk eller ringe på 49 13 24 21. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Efter modtagelse må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.
Returnering
Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine forventninger, kan du vælge at returnere varerne igen. Varerne skal blot returneres i samme stand og mængde som modtaget senest 14 dage efter modtagelsen.
Vedlæg venligst dokumentation ved din returnering (gerne kopi af din faktura) der angiver hvilket fakturanummer der er tale om. Derudover skal vi bede om dit registreringsnummer og kontonummer, hvorpå pengene ønskes indsat. Vi sender ikke kontanter.
Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til Espergærde Vinhandel.
Varerne skal sendes til nedenstående adresse:
Espergærde Vinhandel
Espergærde Centeret
Vester Torv 21
3060 Espergærde
Efter modtagelse må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.
Ved online køb kan du returnere dine varer og få pengene retur.
Returnering vil ikke blive godkendt i nedenstående scenarier:
- Flasker der ikke længere er uåbnede eller kurante
- Gavekort
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)
- Fødevarer kan ikke returneres medmindre de er fejlbehæftede
Reklamation
Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.espergaerdevin.dk har du 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Har du sendt en vare ind til reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende det til følgende adresse:
Espergærde Vinhandel
Espergærde Centeret
Vester Torv 21
3060 Espergærde
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Tag evt. en kopi af fakturaen og angiv hvori fejlen består ud fra det pågældende produkt.
Bemærk – Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces.